تهران، بلوار فردوس غرب ، خیابان شقایق ، کلینیک سارینا ۴۴۰۰۶۴۳۵

مزوتراپی

مزوتراپی (Mesotherapy)یک روش درمانی کاملا جدید و پیشرفته است که روز به روز به حیطه عملکرد درمانی آن افزوده می‌شود. مزوتراپی در واقع یک درمان موضعی است که دقیقا در لایه میانی پوست که لایه مزودرم است انجام می‌شود و تاثیر درمانی بیشتری نسبت به درمان عمومی و سیستمیک دارد. این روش به دلیل پاسخ‌دهی بسیار سریع‌تر نسبت به دیگر روش‌های درمانی مثل داروهای خوراکی و کم‌بودن عوارض آن به دلیل مصرف بسیار اندک دارو و اثرات کاملا موضعی آن، روز به روز مورد استقبال بیشتر از سوی مردم و پزشکان قرار گرفته است.
این تکنیک برای اولین‌بار سال ۱۹۵۲ میلادی در فرانسه توسط دکتر مایکل پیستور ابداع شد. ۱۰ سال بعد اولین انجمن مزوتراپی در دنیا شکل گرفت و از آن تاریخ به بعد این تکنیک پیشرفت‌های بسیاری کرد و مزوتراپی مدرن که امروز از آن استفاده می‌شود به وجود آمد. از سال۱۹۸۶ مزوتراپی(Mesotherapy) توسط آکادمی ملی پزشکی فرانسه به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از طب سنتی شناخته می‌شود. هر روز، هزاران تن از پزشکان سراسر جهان استفاده از مزوتراپی برای کمک به بیماران استفاده می‌کنند.

سارینا کلینیک

مزوتراپی (Mesotherapy) به عنوان یک روش عالی برای زنان و مردان در سنین مختلف که تمایل دارند سلامتی و ظاهر طبیعی را به پوست خود بازگردانند استفاده می‌شود. محبوبیت مزوتراپی برای جوانسازی پوست در حال افزایش است. مزوتراپی رنگ پوست، خاصیت ارتجاعی و ظاهر پوست شما را اصلاح کرده و بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود که شما پوستی با ظاهر جوان‌تر پیدا کنید.

کاربرد مزوتراپی

کنترل درد

پزشکی ورزشی

لیفتینگ پوست

جوانسازی پوست

درمان چاقی موضعی و سلولیت

درمان چروک‌های ظریف پوست

درمان ریزش مو

درمان لک‌های مقاوم به درمان

عملکرد مزوتراپی

با افزایش سن، گردش خون در پوست کاهش یافته و به دلیل کم شدن اکسیژن و مواد مغذی، قدرت دفع سموم از پوست کاهش می‌یابد. این موارد باعث پیری زودرس پوست شده و در نتیجه پوست خسته‌تر به نظر برسد. مزوتراپی می‌تواند علائم پیری پوست را درمان کرده و از برزو این علائم پیشگیری کند همچنین می‌تواند به جوان‌سازی پوست کمک کرده و باعث شود که ظاهر صورت شما در نظر دیگران طبیعی‌تر به نظر برسد. مزوتراپی یک درمان غیرجراحی در حیطه پزشکی زیبایی است و در حقیقت استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر است. به طور عمده ۵ گروه مواد در مزوتراپی استفاده می‌شوند که این ۵ دسته عبارتند از : ۱- ویتامین‌ها ۲- آمینواسیدها ۳- نوکلئیک‌اسیدها ۴- هیالورونیک اسید ۵- مینرال‌ها. گلوله‌های دارویی بسیار کوچک به طور مستقیم به داخل درم (لایه میانی پوست) وارد می‌شود. این لایه از پوست دارای خواص بسیار ویژه درمانی می‌باشد.
اگر شما قبلاً بوتاکس یا ژل تزریق کرده‌اید یا روش‌های دیگر درمانی را بر روی پوست خود اجرا کرده‌اید، مزوتراپی می‌تواند این درمان‌ها را به شکلی شگفت‌انگیز تکمیل کرده و بافت و رنگ پوست شما را بهبود بخشد. روش‌های درمانی دیگر می‌توانند چین و چروک‌ها و خطوط ریز را رفع کرده و حجم از دست رفته را بازگردانند اما مزوتراپی پوست را تغذیه کرده و آن را جوان‌تر می‌کند.

انواع روش تزریق

روش اول

استفاده از دستگاه مزوگان که شبیه یک تفنگ است و امتیاز آن سرعت بالای تزریق می‌باشد بدلیل سرعت بالای نفوذ سوزن در پوست، بیمار احساس درد ندارد.

روش دوم

با استفاده از روش میکرونیدلینگ منافذ ریز و متعددی بر روی اپیدرم ایجاد شده که می‌توان عمق این منافذ را تا ناحیه درمیس افزایش داد سپس بلافاصله بعد از میکرونیدلینگ مواد و داروهای مزوتراپی بر روی موضع اسپری شده و ماساژ داده می‌شود تا جذب پوست شوند.

روش سوم

تزریق با سوزن‌های مزوتراپی می‌باشد که بسیار ظریف و نازک طراحی شده‌اند .

گروه‌های زیر نباید از مزوتراپی استفاده کنند

۱ ـ خانم‌های باردار
۲ ـ بیماران قلبی ـ عروقی
۳ ـ افرادی که دچار سرطان‌های پیشرفته هستند.
۴ ـ کسانی که دارای سوابق آلرژی و حساسیت به داروهای خاص هستند.
۵ ـ افرادی که در حال استفاده از داروهای ضدانعقاد هستند (در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است).
۶ ـ افراد دیابتی بخصوص آنهایی که دیابت کنترل نشده دارند (زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممکن است دچار عفونت‌های شدید شوند).
۷ ـ افرادی که دارای بیماری نوروپاتی هستند.
۸ ـ اشخاصی که دچار بیماری پسوزیاریس (صدف)‌ هستند.

مزایای مزوتراپی

• کاهش پیگمنتیشن
  • رفع خشکی پوست
  • جوان‌سازی کلی پوست
  • جوانسازی صورت و گردن
  • رفع چین و چروک‌ها و خطوط ریز
  • درمان آسیب‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی
  • بهبود رنگ چهره و درخشان‌تر شدن پوست
  • درمان انواع پوست به صورت مطمئن و بی‌خطر
  • افزایش سفت شدن پوست و بهبود خاصیت ارتجاعی و الاستیکی پوست

عوارض مزوتراپی

تمام روش‌های درمانی دارای عوارض جانبی هستند. عوارض جانبی مزوتراپی بسیار نادر است. شایع‌ترین عارضه برای مزوتراپی، عارضه حساسیت نسبت به داروی مورد استفاده است به‌طور کلی عوارض ناشی از مزوتراپی به ۲‌دسته کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شوند.
برخی عوارض بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شود و معمولا پایدار نیستند و خطری جدی محسوب نمی‌شود. بعداز انجام مزوتراپی ممکن است این علائم در شما به وجود آید: ورم، قرمزی، خارش، کبودی، سرگیجه، احساس کسالت، درد و حتی عفونت در محل تزریق. البته عفونت در صورتی به وجود می‌آید که تزریق در محیطی کاملا استریل و با ابزار صحیح و ضدعفونی شده انجام نگیرد.
از دیگر عوارض می‌توان به ایجاد اسکار (گوشت اضافه یا جای زخم)‌ مادام‌العمر در افرادی که استعداد تشکیل گوشت اضافه دارند، اشاره کرد؛ ولی به طور کلی عوارض عمومی مزوتراپی نادر است، چون اساس درمان استفاده از دوزهای کم داروست.

مزوتراپی در یک نگاه

بهترین نتیجه

۳-۵ جلسه درمانی

قیمت

شروع از ۸۰۰۰۰ تومان

زمان درمان

شروع از ۲۰ دقیقه

میزان تخصص

دکتر یا متخصص

تایم استراحت

۲۴ ساعت بعد از درمان

ماندگاری و تاثیرگذاری نتایج مزوتراپی

در یک سال اول پس از مزوتراپی به جلسات درمانی و نگهداری‌های بیشتری نیاز است. متناسب با نوع درمان، یک تا دو جلسه درمانی در ۴ تا ۸ هفته اول باید مورد ملاحظه قرار گیرد و هر سه ماه یک مرتبه جلسه درمانی برای حفظ و نگهداری نتایج انجام شود. زمانی که نتایج مطلوب حاصل شد، اثر آن بلند مدت بوده اما به سبک زندگی و عوامل فردی بیمار بستگی دارد. سبک زندگی سالم با یک رژیم غذایی متعادل، ورزش‌های منظم و نوشیدن مقادیر زیاد آب به افزایش اثر نتایج کمک می‌کند. این روش در صورتی که در کلینیک‌های حرفه‌ای و توسط پزشکان با تجربه انجام گردد، کاملا ایمن و بدون درد می‌باشد. البته برای استفاده از مزوها (داروها) حتما به داشتن تاییده از وزارت بهداشت ایران (داشتن کد فراوری محصول بر روی بسته‌بندی مزو) و یا تاییدیه‌های سازمان‌های جهانی (مانند CE، (FDA دقت کنید. چرا که نداشتن این تاییدیه‌ها به منظور مشخص نبودن محتوای این داروها و امکان داشتن عوارض برای بیمار می‌باشد. نتایج این روش بسیار موفق بوده و همین امر باعث استقبال روزافزون از این روش در جهان و خصوصا کشور ما شده است.

هزینه مزوتراپی

بطور کلی در مراکز مختلف قیمت مزوتراپی بر اساس نوع مواد مصرفی و شرکت تولیدکننده و ناحیه انجام آن متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال مز‌وهای اروپایی به نسبت مواد کره‌ای یا چینی گران‌تر هستند و در نتیجه هزینه درمان با این مزوها بالاتر خواهد شد. از دیگر موارد در تعیین هزینه روش درمان است بطوری که در مواردی که مزوتراپی با دستگاه (درماپن یا مزوگان) انجام می‌شود درمان سریع‌تر و راحت‌تر و در نتیجه موثرتر خواهد شد و به تبع هزینه درمان از تزریق دستی بیشتر خواهد شد.

مشاوره مزوتراپی

سوالات متداول در رابطه با مزوتراپی

۱- آیا این روش همراه با درد است؟

• ممکن است در محل تزریق مقداری سوزش احساس شود البته با استفاده از بی‌حسی موضعی می‌توان گفت این روش کاملا بدون درد می‌باشد.

۲- موارد درمان مزوتراپی چیست؟

• از مزوتراپی برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌‌شود. به طور کلی از مزوتراپی برای درمان‌های پوستی مانند، جوان‌سازی، رفع چین‌وچروک، روشن‌کننده، رفع تیرگی دور چشم، ویتامینه و تقویت پوست استفاده می‌شود. علاوه بر این از این روش برای درمان ریزش مو، لاغری موضعی و رفع سلولیت‌ها نیز بهره می‌گیرند.

۳- عوارض مزوتراپی چیست؟

• این روش عوارض بسیار اندکی دارد با این حال ایجاد کبودی، سوزش و تورم در ناحیه درمان ممکن است اتفاق بیوفتد که طی چندروز از بین خواهد رفت.

۴- در مزوتراپی از چه نوع موادی استفاده می شود؟

• قبل از انجام مزوتراپی، ابتدا آزمایش‌های دقیق بر روی بیمار انجام می‌شود تا مشخص شود که بیمار از نظر کدام عناصر غذایی دچار کمبود می‌باشد. در واقع هر بیماری از نظر نوع عناصر غذایی مورد نیاز خود با دیگران متفاوت است و بنابراین برای هر بیمار باید از نسبت‌های مختلفی از مواد غذایی و ترکیبات دارویی استفاده شود. به طور کلی محلول مورد استفاده در عمل مزوتراپی شامل ترکیبی از مواد معدنی، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، آنزیم‌ها، داروهای ضدالتهاب و ترکیباتی برای خنثی کردن هورمن DHT) هورمون ریزش مو) می‌باشند.

۵- زمان دیده شدن نتیجه درمان چقدر خواهد بود؟

• اگرچه اکثر بیماران بعد از دو یا سه جلسه درمان نتایج ملموسی بدست می‌آورند، اما بیمارانی هم بوده‌اند که تنها بعد از یک جلسه بهبود قابل توجهی را در موهایشان مشاهده کردند. با این حال در موارد شدید، بیماران برای مشاهده نتیجه به حدود ۴ جلسه نیاز دارند، که در طول یک دوره ۵ تا ۶ماهه انجام می‌شود .

۶- ماندگاری این درمان چقدر خواهد بود؟

• نتایج حاصل از این عمل از دوام و ماندگاری طولانی برخوردار است و با رعایت روش‌های مراقبتی می‌توان ماندگاری نتایج آن را افزایش داد.

تهران، بلوار فردوس غرب ، خیابان شقایق ، کلینیک سارینا ۴۴۰۰۶۴۳۵

Call Now